طراحی گرافیک (graphic designer) از مواد و تکنیک های مختلفی برای ایجاد تصاویر منحصر به فرد برای مشتریان و مشاغل استفاده می کند. یک طراح گرافیک توانایی کار با رسانه های چاپی یا دیجیتال و کشیدن متن و تصاویر را با دست یا با استفاده از نرم افزارهای گرافیک کامپیوتری دارد. طراحان گرافیک در صنایع مختلفی از جمله تبلیغات، بازاریابی و انتشارات کار می کنند و از مهارت های طراحی خود برای طراحی لوگو، بروشور، وب سایت، بسته بندی محصول، مانند بروشور و سایر مواد بازاریابی استفاده می کنند.
طراحان گرافیک مسئول ایجاد طرح های جذاب بصری هستند که پیام یا ایده خاصی را به مخاطبان هدف منتقل می کنند. یک طراح گرافیک باید با جدیدترین متدها و نرم افزارهای طراحی آشنا باشد و توانایی کار با دیگر طراحان گرافیک و مشتریان را داشته باشد. یک طراح گرافیک حرفه ای باید به طور مداوم مهارت های گرافیکی خود را به روز کند.
طراحان گرافیک هنر و فناوری را برای انتقال ایده ها و دستیابی به جلوه های هنری یا تزئینی با استفاده از عناصر مختلف طراحی ترکیب می کنند. طراحان گرافیک طراحی کلی برای معرفی، تبلیغات، بروشورها، مجلات و گزارش های شرکتی ارائه می دهند.
هدف اصلی طراح معرفی محصولات و خدمات شرکت است. علاوه بر این، طراحان گرافیک با طراحان دیگر کار می کنند. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ؛ انیمیشن های چند رسانه ای; برنامه نویسان؛ اغلب با مدیران هنری و طراحان وب در پروژه های خود همکاری می کند.
گرافیست یا به اصطلاح طراح، کسی است که پیام و مفهوم خود را با یارانه، نرم افزار یا دستی و با تلفیق مهارت ها و ایده ها به مخاطب منتقل می کند.
به شخصی که تصاویر را طراحی می کند، طراح گرافیک می گویند. یک طراح گرافیک حرفه ای تعریف گرافیک را می داند و با استفاده از عناصر، اشکال از طبیعت، رنگ ها، متن و تصاویر، یک اثر هنری خلق می کند و از این طریق پیامی را به مخاطب منتقل می کند.
فردی که به خلاقیت هنری می پردازد، علاوه بر تخصص در مهارت های فنی در زمینه عکاسی، باید از ذوق و خلاقیت بالایی نیز برخوردار باشد. آشنایی با توسعه مدل کسب و کار و اصول آن از ویژگی های یک طراح خوب است.
توانایی کار با نرم افزارهای گرافیکی مورد بعدی است که یک طراح گرافیک کامپیوتری باید داشته باشد. شخصی که در این زمینه فعالیت می کند باید از اخبار روز رشته خود کاملا آگاه باشد. این سوال می تواند کمک زیادی به تقویت خلاقیت و اجرای برنامه ها کند.
در سال 1995 انجمن بین المللی طراحان گرافیک روز 27 آوریل مصادف با هفتم اردیبهشت را به عنوان روز جهانی گرافیک نامگذاری کرد.
خلاقیت یکی از مهم ترین مهارت ها در طراحی گرافیک است. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر ندانید که چگونه از منابع خلاقانه خود استفاده کنید، برای ارائه ایده های جدید و پروژه های نوآورانه با مشکل مواجه خواهید شد. مهم نیست که در چه سطحی از کار طراحی هستید، مهم است که ذهن خود را باز نگه دارید
درک اینکه مشتری از شما چه می خواهد، کلید یک محصول با کیفیت است. با این حال، در عصر دیجیتال امروز که بسیاری از مردم بیشتر وقت خود را با تلفن همراه خود می گذرانند، اکثر مردم نمی دانند چگونه با کاربران خود ارتباط برقرار کنند. بنابراین، شنیدن خوب، بازخورد در روند و توضیح عناصر طراحی (بدون توضیحات فنی دقیق طرح) بسیار سودمند خواهد بود
این توانایی در ایجاد کلمات و حروف در طراحی شما نه تنها قابل مشاهده و دست یافتنی است، بلکه از نظر بصری نیز جذاب تر از همیشه است. امروزه بسیاری از افراد می توانند از انواع مختلف فرم ها در سیستم های آنلاین استفاده کنند، اما یک فرد آموزش دیده که نحوه ایجاد و استفاده از فونت ها را بداند، طراحی موثرتری خواهد بود
استفاده از تکنولوژی مهارت های طراحی گرافیک را بهبود می بخشد. دانستن نحوه استفاده از نرم افزارهای Adobe، به ویژه ایلاستریتور، ایندیزاین و فتوشاپ، ابزاری ضروری برای بسیاری از طراحان گرافیک است. در واقع، تبدیل شدن به یک طراح گرافیک آنقدر مهم است که شاهد استفاده دانش آموزان از این برنامه در دوره راهنمایی و حتی دبیرستان هستیم
رسانه تعاملی یا پاسخگو اصطلاحی است که به طراحی اشاره دارد که به طور فعال کاربر را درگیر می کند، مانند متن، تصاویر متحرک، انیمیشن ها، ویدئو، صدا یا بازی های ویدئویی. تا آنجا که ممکن است خود را از طریق رسانه های مختلف بیان کنید
برای اینکه یک طراح گرافیک باشید نیازی نیست که یک متخصص برنامه نویسی باشید، اما دانستن اصول اولیه HTML بسیار مهم است زیرا به شما می آموزد که فرآیند ایجاد یک وب سایت را درک کنید. یادگیری اصول اولیه جاوا و c++ عملکرد کاری شما را بهبود می بخشد
مهارت های تجاری برای طراحان گرافیک بسیار مهم است. در واقع برای اینکه بتوانید نیازهای مشتری خود را درک کنید، ابتدا باید برند مشتری خود را بشناسید. امروزه برندسازی رسانه های اجتماعی در بسیاری از مشاغل طراحی گرافیک صادق است
طراحان گرافیک در اصل داستان سرا هستند. بنابراین، توانایی جمع آوری اطلاعات پیچیده و ارائه آن به مشتری یا مخاطبان به روشی منحصر به فرد و قابل درک، شما را به یک کارمند بسیار ارزشمند تبدیل می کند. اینکه سایر کارمندان می خواهند با شما کار کنند
مهارت مهم دیگری که برای طراحان بسیار مفید خواهد بود، دانستن مبانی تایپوگرافی در طراحی است. بسیاری از طرح های گرافیکی طرح در نهایت روی کاغذ چاپ می شود. و رعایت دستورالعمل ها برای تولید کیفیت مورد نیاز الزامی است
در این مقاله به بررسی دنیای گرافیک پرداخته شد و به این سوال پاسخ داده شد که طراحی گرافیک چیست و چه کاربردهایی دارد. شاید بخواهید وارد دنیای طراحان گرافیک شوید و طرح های جذابی خلق کنید. ابتدا باید از خود بپرسید که چقدر به خلاقیت و نوآوری اهمیت می دهید. رنگ ها و اشکال مختلف برای ذهن شما چه معنایی دارند؟ گرافیک به افراد دقیق و خلاق نیاز دارد. اگر این دو عنصر را به وفور در خود می بینید، پس ورود به دنیای طراحان گرافیک را به شما تبریک می گویم. به نظر شما یک گرافیست برای خلق آثار منحصر به فرد چه کارهای دیگری باید انجام دهد؟
با توجه به تمامی این موضوعات برای انجام کار های گرافیکی خود میتوانید با کانون آگهی و تبلیغات شاهین مراجعه کنید
کارت ویزیت امروزه به نماد مهم هویت و ارتباطات تبدیل شده است. آنها می توانند نام تجاری شما را نشان دهند و یک وعده اطلاعات شخصی را نشان دهند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که کارت ویزیت چیست؟
مردم سالانه میلیاردها کارت چاپ می کنند. اما چرا؟ علیرغم پیشرفت تکنولوژی، این کارت ها راهی عالی برای تعامل شخصی با مشتریان بالقوه، مخاطبان و تبلیغ برند برای طرفداران کسب و کار هستند
توسعه فناوری مزایای خود را ثابت کرده است. به کمک تکنولوژی به راحتی می توان کارت سفارش داد و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت کرد.
فناوری چاپ کارت مزایای بسیار دیگری نیز دارد. برای مثال تکنولوژی به طراحی و طراحی کارت ویزیت خلاقیت داده است. رنگ، اندازه، کیفیت چاپ چهار معیار مهمی است که این صنعت از تکنولوژی به ارث برده است. همچنین می توانید از این مزیت ها برای کسب سود خود استفاده کنید
کارت ویزیت اولین قدم در تبلیغات و بازاریابی در مشاغل مختلف است. در واقع کارت ابزار ارائه شما و یکی از راه های ارتباط با شماست. امروزه از نظر بازاریابی، اولین تماس و بازخورد نقش مهمی در جذب مشتری دارد، بنابراین کارت برای تصویری که در ذهن مشتری از کیفیت محصولات و خدمات شرکت ایجاد می کند، حائز اهمیت است. خلاقیت کارت و کیفیت چاپ آن ارتباط مستقیمی با ماندگاری آن در نزد عموم دارد. به حدی که اگر کارت ویزیتی با طرح کلیشه ای و کاغذ بی کیفیت به دست شما برسد، ممکن است این تصور برای شما ایجاد شود که صاحب کارت خدمات یا کالاهایی بی کیفیت به شما ارائه می دهد. این کارت ها به سرعت دور ریخته و فراموش می شوند.
به عبارت دیگر، کارت راهی است برای اینکه ابتدا خودتان را معرفی کنید و سپس راه های ارتباط با شما را ارائه دهید. کارت ویزیت بسته به سلیقه، خلاقیت و توانایی مالی صاحب آن می تواند از مواد مختلفی مانند کاغذ، چوب، فلز، پلاستیک و … ساخته شود که رایج ترین آنها کاغذ و مقوا است. یک کارت صرف نظر از اینکه برای چه کسی در نظر گرفته شده است، باید اطلاعات فرد یا شرکت را به مخاطبان عمومی منتقل کند. این اطلاعات ممکن است. شامل نام، آدرس، وب سایت، روش های تماس دارنده کارت مانند تلفن ثابت، تلفن همراه و ایمیل و گاهی خدمات ارائه شده توسط دارنده. کارت و حتی شعار تبلیغاتی باشد.
کارت تبلیغاتی سابقه ای طولانی دارد و قدمت آن به قرن پانزدهم در چین و قرن هفدهم در اروپا برمی گردد. پادشاهان و اشراف، یک تکه کاغذ یا پارچه یا چیزی شبیه به آن را برای کسی که قبلاً با او آشنا بودند می فرستادند و ملاقات اصیل و رسمی خود را با او ضبط می کردند.
چینی ها از کارت برای اعلام قصد افراد مشهور برای ملاقات یا رفتن استفاده می کردند که از مکان های مهم دیدن کنند. از سوی دیگر، صاحبان خانه های تجاری و اماکن مهم تجاری یا سیاسی نیز می توانند با بررسی کارت ویزیت هایی که دریافت می کنند و تصمیم گیری در مورد پذیرش یا عدم پذیرش آنها، در مورد وضعیت و اهمیت فردی که ملاقات می کنند قضاوت کنند.
در واقع اولین تعامل با مردم است که بازدیدکننده به مردم ارائه می دهد. و اهمیت معرفی اولیه را نشان می دهد.
کارت مخصوصاً برای مشاغل کوچک اولین و مهمترین ابزار بازاریابی و تهیه اطلاعات است. اولین مرحله از تعامل شما با مشتری ارائه کارت ویزیت است، بنابراین می تواند بسیار مهم و موثر باشد.
برای اثربخشی کارت باید از محتوا و طراحی خلاقانه در کارت استفاده کرد. نکات مهم طراحی کارت اگر به خوبی رعایت شود. آن را منحصر به فرد می کند. در ادامه، مواردی را که در اکثر کارتهای ویزیت گنجانده شده است را به شما میگوییم.
کارت یکی از قدیمی ترین و هنوز هم محبوب ترین شکل های تبلیغاتی است که به ارتقای هویت برند و به اشتراک گذاری اطلاعات تماس کمک می کند. کارتهای ویزیت در رویدادهای شبکهای یا نمایشگاههای تجاری بسیار مفید هستند و به عنوان یادآور فیزیکی کسبوکار شما هستند.
به طور کلی استفاده از کارت به عنوان وسیله ای برای تبلیغات و شبکه سازی موثر بوده و با وجود هزینه کم، ابزاری عالی برای افزایش آگاهی و جلب مشتریان بیشتر می باشد. کارتهای ویزیت در دنیای دیجیتال مهم هستند، دادن کارت-ویزیت به مردم به آنها اجازه میدهد. بفهمند که شما جدی هستید. همچنین کارت ها کوچک و راحت هستند و بار مشتری را بر دوش نمی کشند.
کارت نشان دهنده هویت بصری کسب و کار شماست. آنها چهره ای به شرکت شما می دهند که به یاد می آورد شما کی هستید و چه می کنید.
اگر به طور دقیق و مؤثر طراحی شود، پیام برند شرکت، شخصیت و ارزش های شرکت را منتقل می کند و نگرش های عمومی را تغییر می دهد.
با ویژگی های هیجان انگیزی که در بالا ذکر کردیم، کارت های ویزیت برند شما را متمایز می کند. مشتریان علاقه مند را زمانی که آماده خرید هستند. به خریداران واقعی تبدیل می کند.
آرم و لوگوی برند
ابتدا طراحی لوگوی خود را به یک طراح با تجربه بسپارید. استفاده از لوگو در برندسازی بسیار مهم است و می تواند تاثیر مثبتی در معرفی و شناخت برند شما داشته باشد تا مخاطب در حین کار شما را بهتر بشناسد و به خاطر بسپارد.
روش های ارتباطی
توصیه می شود آدرس، شماره تماس، آدرس شبکه های اجتماعی و آدرس ایمیل خود را در کارت خود درج کنید. تا مشتری بتواند. از طریق آن با شما ارتباط برقرار کند. این اقدام می تواند تا حد زیادی در جذب مشتریان و جلب اعتماد آنها به شما کمک کند.
عکس و تصویر
معمولاً استفاده از عکس و تصویر روی کارت ویزیت رایج نیست، اما برخی افراد برای اعتماد بیشتر مخاطبان، تصاویری از خود، محیط کار یا محصولات و خدمات خود را روی کارت خود قرار می دهند. البته نوع عکاسی شما بستگی به سلیقه، حرفه و نوع کار شما دارد و می تواند. شخصی یا حین انجام کار در زمینه فعالیت باشد.
پس از دانستن اینکه کارت-ویزیت چیست و چه کاربردی دارد، انواع آن را خواهیم شناخت. کارت ویزیت به روش های مختلفی طراحی و چاپ می شود. اما به طور کلی کارت ویزیت ها بر اساس نوع چاپ، جنس کارت، نوع روکش، طرح مدل، سایز و … دسته بندی می شوند. کارت ویزیت با انواع کاغذ، پی وی سی، کتان و…، طرح های برجسته یا برش های خاص، روکش UV، سلفون مات و براق، لمینت و … گزینه های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد.
با توجه به توضیحات بیان شده. می توان به این نتیجه رسید. که کارت ویزیت یکی از مهم ترید و کارآمد ترین لوازم هر کاری به شمار می آید. شاید با وجود کارت های ویزیت دیجیتالی شما کمی در چاپ و طراحی کارت شک داشته باشید، اما هرگز این فکر را نکنید و سریعا برای چاپ کارت-ویزیت خود اغدام کنید.
حقیقتا کارت ویزیت نشان حرفه و کسب و کار شما است و نباید آن را دست کم بگیرید.
در نهایت، وقتی به کارت ویزیت خود توجه کنید و اهمیت دهید، مطمئناً مشتریان شما از کار و تبلیغات شما قدردانی می کنند و به آن احترام می گذارند. تولید کارت ویزیت توسط کانون آگهی و تبلیغات شاهین کمک میکند. تا محصولاتی با کیفیت بالا در اختیار شما قرار داده شود. کارت ویزیت کانون آگهی و تبلیغات شاهین یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های کارت-ویزیت کارت ویزیت مورد علاقه شما را در طرح ها و رنگ های متنوع با استفاده از جدیدترین روش های موجود و با پیشرفته ترین تجهیزات تولید و ارسال می کند.
نوشته شده توسط کانون آگهی و تبلیغات شاهین
تاریخچه طراحی لوگو نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد برندسازی برای برندهای مختلف است. وقتی تاریخچه ایجاد لوگو را مطالعه می کنیم، نقاط عطفی را در روند توسعه تجاری برندها مشاهده می کنیم. در واقع هر برند نشان دهنده اتفاقاتی است که تجربه کرده است.
امروز می خواهیم کمی در مورد تاریخچه طراحی نشانه و لوگو و اهمیت آن در بازاریابی برند صحبت کنیم. اگر شما نیز در این زمینه فعالیت دارید و یا به تازگی قصد آموزش آن را دارید، مطمئنا دانستن تاریخچه این علم به موفقیت شما کمک می کند. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید و با دقت بخوانید.
تاریخچه طراحی لوگو به عنوان یکی از جوان ترین و مهم ترین حوزه های طراحی گرافیک در دنیای تجارت آغاز می شود. این هنر برای ایجاد هویت برند و متمایز ساختن آن در بازارها ایجاد شده است. خاستگاه طراحی لوگو به قرون وسطی برمی گردد، زمانی که مشاغل خاص از نمادها و تم های ثابت استفاده می کردند. در دهه 1900 و 2000 با اهمیت تجارت بین المللی و افزایش رقابت در بازار، طراحی لوگو به یک صنعت تبدیل شد. در این دوره طراحان گرافیک شروع به ایجاد لوگوهای نمادین برای شرکت ها، برندها و سازمان ها کردند.
با رشد صنعت تبلیغات و ورود شرکت ها به بازارهای جهانی، طراحی لوگو به یکی از ابزارهای اساسی تبلیغات تبدیل شده است. امروزه لوگوها توسط تیمی حرفه ای طراحی می شوند و با توجه به نیاز و اهداف هر برند، لوگوهای منحصر به فرد و شناخته شده ای ساخته می شوند. شرکت شاهین در این زمینه به شما کمک های شایانی خواهد کرد.
تاریخچه طراحی لوگو به زمان اولین انسان ها برمی گردد. زمانی که انسان ها برای برقراری ارتباط با گونه های دیگر، تصاویر و نقاشی هایی را روی دیوارهای غار ثبت کردند. این حکاکی های دیواری را می توان اولین نشانه ظهور طراحی گرافیک در تاریخ بشریت دانست.
اولین لوگوی کشف شده توسط مورخان و باستان شناسان به دوران یونان باستان باز می گردد. در آن زمان از کلمه لوگو که ریشه یونانی دارد استفاده می شد. اتحادیه ها از این لوگو برای انتشار پیام های محرمانه خود در سراسر ایالت استفاده می کنند. آنها همچنین از لوگوها برای نمایش بهتر قوانین استفاده کردند. بسیاری از سکه های باقی مانده از یونان و روم باستان نشان پادشاهان آن زمان را دارند. آنها از لوگوها برای اهداف مختلف استفاده می کردند.
آشوری ها به عنوان اولین سازندگان فولاد، به طور گسترده از آرم استفاده کردند. چین، مصر و بابل نیز از آرم برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند. لوگوها شکلی از کلمات هستند که می توانند پیام خود را بیان کنند.
کمی جلوتر برویم، لوگوها در قرن 13 و 14 نیز مورد استفاده قرار گرفتند. در این دوره از برندها برای کارهای صنعتی، تجاری و کشاورزی استفاده می شد. استفاده تجاری از نمادها در این زمان آغاز شد.
به عنوان مثال، کشاورزان از مهر آهن داغ برای علامت گذاری گاوهای خود استفاده می کنند تا آنها را از گاوهای دیگر کشاورزان متمایز کنند.
طراحی لوگو در طول انقلاب صنعتی در قرن هجدهم آغاز شد و از آن زمان لوگوها و برندها رشد کرده اند. تجارت گسترش یافت و از این دوره فرهنگ برند و استفاده از لوگوها نیز رشد کرد.
با رشد تولید و تجارت، انواع مختلفی از محصولات وارد بازار شده است که هر کدام باید دارای نام و نشانی باشند تا آنها را متمایز کند. با ظهور فناوری طراحی برند، صنعت تجارت کاملاً کامل شده است. ظهور هنرهای تجسمی و فرآیند لیتوگرافی به روند طراحی خالکوبی اضافه شده است.
در اواخر دهه 1890 به تدریج راه جدیدی پیدا کرد و لوگوهای تجاری نیز راه جدیدی پیدا کردند. یکی از لوگوهای تجاری این دوره، آرم صخره جبل الطارق بود که یکی از موفق ترین لوگوها به حساب می آمد.
طراحی لوگوی مدرن ایرانی را می توان در اواسط سلطنت محمدرضا شاه پهلوی جستجو کرد. در این دوره کشور به سمت صنعتی شدن پیش رفت و کارخانه ها و شرکت های زیادی در ایران تأسیس شد. در آن زمان هواپیمایی هما اولین شرکت ایرانی بود که لوگو طراحی کرد. لوگوی هواپیمایی هما در سال 1340 توسط ادوارد زهرابیان 22 ساله ارمنی-ایرانی طراحی شد.
آژانس تخصصی اخبار و اطلاع رسانی ترافیک (SKIFT) در گزارش سال 2013 خود از ارزیابی لوگوی شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان، پس از ارزیابی تعدادی از برندهای شرکت شناخته شده در زمینه حمل و نقل هوایی و مسافربری، ایران ایر (ایرلاین جمهوری اسلامی) صاحب بهترین لوگو در خدمات هوایی شد. این لوگو (به همراه نام هما) به عنوان لوگوی اصلی در زمانی که هواپیمایی ایران با تحریم های بین المللی مواجه شد معرفی شد.
لوگوی این شرکت در سال 1340 طراحی شد و در سال 1392 به عنوان بهترین لوگوی شرکت هواپیمایی جهان انتخاب شد. زیبایی، سادگی و رنگ خاص آن دلیل این انتخاب بود.
لوگوی شرکت سایپا توسط مرتضی مامیز در سال 1366 طراحی شد
شرکت ایران خودرو توسط آقای بیژن در سال 1373
لوگوی شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) توسط ادوارد ظهرابیان در سال 1340 طراحی شد
بانک صادرات ایران توسط اسماعیل کیا مقدم در سال ۱۳۶۹ طراحی شد
آرم شرکت ملی نفت توسط احمد میرزا در سال 1363 ساخته ش
برند خوب یعنی چه؟ یک لوگوی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
وقتی به تاریخچه طراحی لوگو نگاه می کنیم، می بینیم که طراحان همیشه سعی می کنند لوگوهای حرفه ای بسازند تا در ذهن مخاطبان هدف به یادگار بماند. بر این اساس می توان ویژگی های یک لوگوی خوب را به صورت زیر ارزیابی کرد
1- ثبات در ذهن
هدف از طراحی لوگو برای شرکت ها شناسایی و معرفی برند خود در بازار است. بنابراین این لوگو باید دارای ویژگی هایی باشد که به خوبی در ذهن مخاطب بچسبد. بدیهی است که هر چه عناصر به کار رفته در طراحی لوگو یک شرکت ساده تر باشد، خاطره انگیزتر و ماندگارتر خواهد بود. بهترین مثال برای این ویژگی، لوگوی برند نایک است. این لوگو یکی از ساده ترین لوگوهای دنیاست که به راحتی قابل به خاطر سپردن است.
2- همخوانی داشتن
دومین ویژگی یک لوگوی خوب مرتبط بودن آن با فعالیت های شرکت است. لوگوی شرکت شما باید مطابق با استراتژی و اهداف شرکت شما باشد تا در بین مشتریان بهتر شناخته شود. البته این بدان معنا نیست که باید لوگوی شرکت خود را با عناصری انتخاب کنید که ارتباط مستقیمی با نوع فعالیت دارد. اما کافی است احساس بیان شده توسط لوگو با هدف مجموعه مطابقت داشته باشد.
3- منحصر به فرد بودن
در واقع لوگوی هر مجموعه به قدری خاص است. که شما لوگوی مشابه شرکت دیگری را انتخاب نخواهید کرد. برند شما را از بین می برد و باعث ضایعات زیادی می شود. برند یک شرکت باید هویت واقعی خود را برای مخاطبان هدف خود فریاد بزند.
تا اینجا در مورد تاریخچه طراحی لوگو در جهان و ایران صحبت کردیم. حال می خواهیم بدانیم چرا طراحی لوگو در دنیا مهم تلقی می شود؟
پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر منجر به تغییرات عمده ای در صنعت طراحی لوگو شده است. امروزه تکنیکها و استراتژیهای طراحی علامت تجاری مانند گذشته نیست و طراحان ایدهها و تجربیات زیادی دارند. آنها از دید دیگری به دنیا نگاه می کنند و اتفاقات جالبی در این زمینه خلق می کنند. در این میان رقابت سخت برندهای مختلف در سراسر جهان به این امر دامن زده و روز به روز بر اهمیت طراحی لوگو افزوده است. به همین دلیل است که هر روز شاهد تغییر برندهای زیادی در شرکت های مختلف هستیم. یک تغییر نام تجاری که هدف آن تمرکز بیشتر بر راحتی مشتری و یادآوری لوگو است.
لوگو امروزه به یکی از مهمترین فعالیت های برندسازی و بازاریابی در جهان تبدیل شده است. بر این اساس در آینده ای نه چندان دور شاهد مبارزه برندها بر سر لوگوها خواهیم بود.
سخن پایانی
خواندن تاریخچه طراحی لوگو به طراحان دید روشنی از گذشته می دهد. به طوری که نگرش آنها تغییر کرده و تجربیات گذشته در دسترس آنها قرار می گیرد. تلاش ما در این مقاله این بود که شما را تا حد امکان با تاریخچه طراحی لوگو و پیدایش آن آشنا کنیم. تا بتوانید در اجرای پروژه های خود از تجربیات گذشته استفاده کنید.
همچنین کانون آگهی و تبلیغاتی شاهین در این گام همراه و همیار شما عزیزان می باشد.
نوشته شده توسط کانون آگهی و تبلیغاتی شاهین